Kryssningen!

Har inte skrivit på en vecka!!   Var sjukt lång resa ner till Karlskrona! Skulle stanna upp och plocka upp folk lite var stans på vägen så tog typ 1-2 timmars omväg!! SJUKT irriterande! Menmen kom ju fram till sist! ;)  Var lite tråkigt att vänta i början och när vi åkte ner till Karlskrona så fick vi veta att man bara kunde betala med kontanter!! Fatta vilken panik jag och Mathilda fick!! (Vi hade nämligen bara med oss kort och inga kontanter....) Fast de visade sig att man som tur var kunde betala med kort!! :)  Fast har lärt mig en läxa alltid läsa sin mail dagen innan man ska åka någonstans!! Haha! 
 
 
Hade ett jätte mysigt rum! Dock så hörde dem som var över oss typ allting vi sa så man hade ju lite trevligt samtal med dem.... Haha!  :)   Fast vi lämnade typ bara våra saker och bytte kläder för sedan var de dags att äta! Tur var det för gu va hungrig man var! Nästa gång jag åker iväg ska jag ta med godis eller nått som man kan äta x'D Var buffé så de fanns ju något man gillade som tur va! De hade typ kött eller kycklingspett som var marinerad i honung! Mums va gott de va! ;) Träffade även vår kompis från praktiken! Mycket trevligt imed att man typ inte kände någon där! Fast de var något mindre folk än va jag trodde de skulle vara..!
 
Första delen av kvällen var lite lam... Spelade typ 50-tals musik och sånt.... Fast träffade några trevliga människor och fick se hur de "fina" rummen såg ut! Fast de var fulare än vårt rum (enligt mig!) hehe  x'D Dock mådde Mathilda lite dåligt så fick spendera liten stund i rummet innan hon var redo att festa vidare! Komiskt nog var vi dem ända på båten som inte visste att vi skulle till Polen fick lite panik ett tag! (Blonda tjejer i polen...) Fast de var  typ bara att bi stannade där och lämna av + ta med lite lastbilar tror jag iallafall att de var det som vi gjorde! Fattar inte hur alla utan vi kunde ha fått reda på detta menmen...! Spelade ju inte så stor roll ;) Men de var en rolig kväll och sedan åt man frukost vid 5-6 tiden och sedan blev de att vi sov ett par timmar (dansgolven + barerna hade stängt...)  Tur var det dock knackade folk på dörrarna och ville typ att alla skulle vara vakna ändå....
 
 
Fast dagen efter blev bättre! För då kunde man sitta ute och kolla ut över havet (Heter Östersjön men är ett hav lite konstigt enligt mig,....) Så solade man i bara linne och självklart byxor också! ;)  Träffade trevligt folk som man umgick med resten av dagen! Dock fick vi en överraskning när vi kom till vårt rum igen för de hade nämligen börjat städa! Borde dem ha ropat ut i högtalarna tycker jag! Så våra väskor hamnade i receptionen fast de var ganska skönt vi visste vart dem var och vi slapp bära runt på dem! :)
 
Hemvägen brukar JÄMT kännas kortare än dit vägen fast denna gången kändes de som om de ungefär var lika långt! Kunde typ inte sova någonting på bussen och man var ändå trött och bara längtade efter sin säng! Sen var de ju också lite jobbigt att man glömde laddaren hemma så telefonen hade typ 10 % batteri (Hade den avstängd hela båt resan, tur var det hade blivit svin dyrt om man ringt eller sms:at imed att vi lämnade Sverige!) Fast allt som allt var de en härlig helg som man typ "måste" göra ;)   Fast självklart hände de lite crazy stuff fast de får vara hemligt! hihi ;P
 
Mycket text och förstår om ingen pallar att läsa detta! :)  Men typ 2 bilder som jag tog från båten har jag på mobilen så de kommer i ett inlägg över detta! x'D
 
Kraam Missfleur♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0