This is what I can controll right now!

Det finns massa dieter där ute och alla försöker få "sommar kroppen" alltid när det är juli. Fast som tur här i Sverige är det ju så dåligt väder så för dem som inte har fixat det behöver ju inte må för dåligt över det! :) Dock hade jag JÄTTE gärna haft de soligt och skönt! För av solen blir man glad och lycklig! 
 
Nu i snart en vecka har jag börjat med Stenålder/paleolitisk kost! Dock följer jag det inte stenhårt, men jag äter ex: inte bröd, mejeri produkter, potatis, spagetti, pasta, makaroner osv... Utan jag äter mer kött och grönsaker! Denna är inte till för sådana som vill gå ner i vikt utan denna är till för om man vill bli nyttig och för min del passar denna väldigt bra då jag inte är så förtjust i potatis m.m medan jag ÄLSKAR kött och grönsaker! :) Detta är även första gången som jag provar på en kost som inte gör att man går ner utan är bra för mig och kroppen! Dock kommer jag självklart ta någon godis bit på helgen och sen har jag skärt ner mitt läsk drickande till bara 1-2 glas i veckan (normalt stora glas!) och det är MYCKET godare och jag uppskattade de jätte mycket när jag drack mitt glas nu på kvällen! Haha!  För folk säger ska ta ett glas vin till maten och jag säger Jag ska ta ett glas läsk till maten! :D 
 
 
För de som vill gå ner i vikt så är Viktväktarna bra och denna nya 5:2 dieten som består av 2 fast dagar (får äta lite på de två "fast" dagarna) sedan ska man äta ca: 2000 kalorier om dagen mer om man är yngre eller man. Denna skulle jag aldrig klara mig på! Har testat äta mindre eller bara dricka sådana där drinkar till maten och visst man går ner men direkt när man slutar med det så  går man upp de där kilona man gick ner när man gick på dieten! (Även om man bara dricker behöver man springa på toa mycket oftare!!)  Så  de bästa är följ en hälsosam diet och minska bara lite på portionerna ni man tar så går det sakta men säkert! :) 
 
En rolig bild för er som är intresserade av Paleo! :)
 
 
Lite konstigt inlägg då jag inte är jätte insatt på dieter och sånt.... Men känner att just nu och för alla är det maten och träningen som man alltid kan ha kontroll över (oftast!) Jag älskar att följa fitspo konton på instagram då blir jag totalt pepp på att träna! Just nu eller idag har jag haft en känslomässig kväll tack vare av saker som jag inte kan styra över.... Känner för att bara ta mitt pick och pack och dra till ett varmt land och bara njuta, slippa oroa mig över något! SÅ just nu längtar jag IHJÄL mig till Ayia Napa! Haha! Trodde aldrig att jag skulle åka dit igen men ville testa något nytt men nu är jag överlycklig över att veta att vi ska någonstans som man vet är ett bra ställer! ;D 
 
Måste även säga att jag älskar min mamma som alltid försöker få än att vara lycklig och glad! Nu ska jag försöka vara mitt vanliga positiva jag och använda lite av de jag lärde mig på arbetsförmedlingen idag och kolla in deras hemsida!! Har ju även fixat till mitt cv nu! Kan ju inte ha att de står att jag går sista året nu när jag har gått ut skolan! ;)  haha!
 
 
Kraam Missfleur♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0