That´s just Crazy.!!!

Crazy friday! Typ en vecka sedan jag skrev detta inlägg! MYCKET bra planering! ;)  Hoppas att de är någorlunda fint väder i Sverige vill ju inte att de ska vara typ 25 grader och soligt när man själv är bortrest! ;) Får hoppas att allt med maten går lite bättre denna gången men jag ska försöka äta "rent" eller så nyttigt som det går! Vill testa på Pizza Hut kommer ihåg att de låg typ precis brevid hotellet som vi ska bo på! :) Har fått det på hjärnan! Haha! Men annars blir det mycket ägg, melon, grönsaker, kyckling och sallad! Kommer dock dricka läsk under denna veckan! (kommer ju även dricka alkohol....) och en MASSA vatten! Viktigt att hålla sig hydrated (stavas?)  :)
 
 
Har gått förvånandsvärt bra med att äta rätt och Paleo dock tycker kanske dem runt omkring mig att det är lite jobbigt.... Menmen funkar toppen hitills! :)  Saknar inte läsk eller choklad och godis! Har ju bakat lite kakor och sånt när man har haft ett riktigt godissug!! Men har den 3 September gått på denna diet i 2 månader!! Får kalla det "diet" då jag inte vet ett bättre passande ord...! Fast jag förknippar ofta diet med någon "snabblösning" eller dem alternativen som jag har testat på:
 
  • Shakes
  • Matersättning dricker/barer
  • Vatten
  • Läsk
  • Äta typ bara knäckebröd och inga kolhydrater (pasta, bröd osv...)
Detta är enligt mig dieter och nästan som bantning...! Då man försöker ersätta saker eller äta mindre vilket gör i slutändan att man går upp i vikt! Tro mig på det! För jag har försökt... Så detta är de första hälsosamma sättet som jag vill bli NYTTIG och självklart gå ner i vikt också (eller nu har jag nått min första "målvikt") fast jag vill bli "tränad smal" och när jag inte har ett jobb vill jag också ha något att göra! ;)  Fast de är svårare att vara arbetslös och gå hemma för då har man jämt nära till mat och onyttigheter! (Försöker få familjen nyttig också går sakta men säkert!!) Mamma har sagt att hon bara måste vänja sig vid att inte ha allt socker och har faktiskt börjat att gå på Paleo till 65 % av tiden!  Vilket är väldigt bra!  För det är inte så många som tycker om "riktig" choklad (jag är en av dem!) Man blir så mätt och så smakar den så starkt! Fast godis är det jag saknar minst! De jag saknar mest är nog att kunna äta typ bröd! Fast bara ibland! och ibland läsk (de köper dem varje helg, fast jag dricker inget!!)  :) I LIKE MY NEW DIET!  :D  Dock är den lite dyrare en vanlig mat...! Men de går jämt upp ifall man inte köper något godis eller läsk! x'D
 
Så börja inte banta eller någon snabblösning! Gör en livstids förändring istället! Självklart kan man äta godis och sånt men i mindre mängd och kanske bara lite varannan vecka eller något? 
 
 
 
Kraam Missfleur♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0