Hängandes på Al!

I torsdags så är det min lediga dag! Väldigt skönt att ha en ledig dag i veckan! :) Så hängde med mamma upp till stallet på morgonen! Fixade allt hos Al och sedan blev det att vänja honom vid att ha en ryttare på ryggen! Fast vi har ju ingen stress med att rida in honom (han ska ju inte säljas!!) Så vi går sakta men säkert fram! Vi började med att jag hängde på honom (han har sadel på sig!) Gick jätte bra när han stod stilla dock blev han rädd när jag låg på honom när han skrittade... Men efter några gånger så tyckte han inte att det var läskigt längre! :) Fick även hjälp av Katta som "kastade" upp mig på honom! Lite lättare om han går iväg så kan hon hänga efter än om man har en pall! (Pallen var ändå lite för låg för att jag skulle kunna "häva" mig upp själv!! eller så är det jag som är för kort..) Gick redigt bra i slutet dock blir man lite yr av att hänga upp och ner i flera minuter... Men roligt var det! :D
Så som hon på bilden hänger över hästen, gjorde jag på Al!
 
Sedan blev det hem och duscha sedan skjutsade mamma mig till Bäckadal för jag skulle testa min klänning som förmodligen blir färdig nästa eller näst nästa vecka! :D Så är den uppsydd till rätt längd! (vill ju inte trilla när jag går!!)
 
 
 
 
Kraam Missfleur♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0