RIDNING ÄR EN RIKTIG SPORT!!

För er som inte är i hästvärlden vet jag inte om detta har nått er. Men enda sedan Rolf - Göran Bengtsson (som just nu är värld etta i ridning) vann Jerring priset så säger folk att ridning inte är någon"riktig sport"!?  Asså vad är det med det egentligen?  För ridning är är verkligen en riktig sport det hela började typ med att en skrev en artikel om det, men efter den artikeln så blev han inbjuden till en klubb så att han kunde testa att rida. Och efter tog han tillbaka ALLT som han hade sagt om att ridning inte var en riktig sport utan att de var jätte jobbigt att rida!! Så alla som aldrig har testat att rida borde inte uttala sig om det för de påstår att hästen göra aööt "jobb".  Men vem är det som rider hästen för jag tror knappast att den kan banan utan till eller motionerar sig själv! Eller går i form osv osv...  De har tillochmed pratat om det i tv nu och haft en debatt om det!!  Jag fattar inte varför de inte kan se de posetiva i det hela!! Istället för att skämma ut Sverige som vårt fotbolls lag gör som inte ens kom med till OS, så borde de la satsa på ridningen som faktiskt SKA vara med i OS!!  Så sluta ifrågesätta det och njut av att Sverige har lyckats så jäkla bra i en sport!! :D  Och satsa på ridningen lite och hästarna!! För det förtjänar dem!! :)  Och för er som fortfarande inte tycker att ridning är en riktig sport (förmodligen ni som är avundsjuka) så har ridning vart med som en OS gren ända sedan 1912 + att de kom innan fotboll motorsporter osv...  Så de är bara att kolla vilka som klarar sig bäst i OS ;)  Sedan kommer allt att stå klart för er tvekande människor att ridning är en sport som kommer att växa och bli större !!  Vare sig ni gillar de eller inte ;D



För jag kan säga när jag rider så svettas jag nästan varje gång (beroende på hur hårt jag rider) och de är aldrig lätt om man vill komma någonstans det är som att springa flera mil eller träna styrke träning på ett gym, men istället för sånt så får vi frisk luft och spendera tiden med älskade djur!  Och de djuren har hjälpt oss i århundranden!! Vem är de som skjutsade oss människor innan bilen kom? Vem var de som körde hem ved?  Jo de var våra kära älskade hästar!!

Kraam Missfleur♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0