Jag ser det snöa, Jag ser det snöa..!!

Har kollat klart på Stolthet och fördomar nu då!  Så nu ska man självklart göra en uppgift på den sen... Man kan ju aldrig bara se en film för att!! Utan man MÅSTE ju göra en uppgift till den :(    Men sedan blev det att äta Tacos!! :D  Azz gott men nu är de dags att börja med allvar att träna men mest ändra mina VÄLDIGT onyttiga matvanor!!  Så nu är de dags att börja äta lite mer grönt och lite mindre kolhydrater ;)  hihi



Snart dags att labba lite!!  Men såhär blev håret som Sis gjorde på mig (så jag nästan missade bussen!!)




Sången man försökte sjunga från matsalen;

Jag ser de snöa, Jag ser det snöa, va tråkigt (roligt) att se
Nu ska man ta fram kälken och åka i backen...

Hmm inte dirket rätt text eller nått.... Inte ens melodin satt!!

Detta är den riktiga texten;

Nej, se det snöar, nej, se det snöar
Det var väl roligt, hurra!
Nu blir det vinter, nu blir det vinter
Som vi har önskat, hurra!
Då tar vi kälkarna fram och vantarna på
Och sen vi åker i backen, hej, vad det ska gå!

Och fram med skidan, och fram med skidan
Och sen på backarna opp!
Vi står på näsan, vi står på näsan
Ibland när vi gör ett hopp
Men inte lipar vi, nej, det gör ingenting
Om man i drivan den mjuka ett tag rullar kring

Nej, se det snöar, nej, se det snöar
Det var väl roligt, hurra!
Nu blir det vinter, nu blir det vinter
Som vi har önskat, hurra!
Då tar vi kälkarna fram och vantarna på
Och sen vi åker i backen...


Fast för er som åker tåg borde sjunga denna verisionen!:

Jag ser det snöa, Jag ser det snöa nu är det tåg kaos igen!!


Kraam Missfleur♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0