Riktigt häst inlägg!!

Nu kommer ett riktigt häst inlägg!! Har inte skrivit om hur det gick i torsdags eller i fredags!! Har varit hel vimsig och bara sprungit runt och typ inte fått något gjort!! Men sådana dagar har vi la alla ibland eller? ;)
 
 
Men i torsdags var det ju då Jens träning! Och de gick verkligen inte bra! Hon var skit het och sprang FORT (men som tur blir inte min mamma nervös! De flesta andra hade nog blivit livrädda haha!) Men det var som att vara tillbaka på ruta 1 igen :(   Så jag fick lämna träningen och jobba henne i trav på gräs banan medans de andra hoppade! Sedan efter typ 20 min fick jag komma tillbaka och de andra hade nästan hoppat färdigt! Så jag fick börja hoppa om banan och det gick sisådär! Så Jens bestämde sig för att jag skulle ta allt baklänges för att bryta mönstret! Vilket gick MYCKET bättre! Förutom en linje där man skulle ta 5 galoppsprång (en storhäst som var MYCKET störren än Tamira lyckades få in 6 där!?!?) Men en gång så råkade vi få in 4... "/  Lite irriterande för jag red bra den gången men hon hoppade av typ 2-3 meter innan hon skulle... Och det var inte jag beredd på så jag flög av och gjorde typ som en kullebytta landade på bakhuvudet och sen rätt på svanskotan :(  Gör så sjukt ont!! Dock så började jag bara gråta för jag blev så himla frustrerad på mig själv fattade inte hur jag kunde rida så dåligt!! Men de var snälla och sa att Gudarna ska veta hur svår hon är att rida!  Men efter det så gick det hur bra som helst!! :D  Och tränaren tyckte att det bästa på hela passet var att jag inte blev rädd utan hoppade om det hela som om inget hade hänt! :)  Så förra gången var det en bana på 1.10 och denna gången blev det på 90 cm! Hon är ju en ponny där man får en överaskning varje gång man rider henne! ;) haha!  Fast nu är det faktiskt bara kombinationer kvar att öva på!! :D  (Men imed att hon var så sjukt pigg så avstår vi från att hoppa i skogen för det är onödigt att få henne mer taggad än hon är om det var problemet!)  
 
 
Så i Fredags fick det bli ett ordentligt dressyr pass!! Fick tipset att jag skulle "Koncentrera mig mer på mig själv och Tamira, inte bry mig lika mycket om de andra för det är ingen lagsport som jag håller på med. För om jag ska kolla på runt och hålla koll på alla andra kan jag likaväl börja med handboll!"  Så nu ska jag börja rida med musik i öronen! Fast typ bara svenska låtar har jag valt! För att kunna klara av att höra röster runt om mig utan att bli ofokuserad! Och det gick super bra!! Kändes som om jag satt på en dressyrponny!! :D Kunde tillochmed sitta ner i traven mjukt och skönt utan att skumpa!! :D (vilket är väldigt ovanligt!) Ville bara fortsätta att rida i TIMMAR!! Dock redan jag bara i tyo 70 min!  Är ju sjukt mycket jobbigare för henne att gå i samlad form och i ett lugnt (normal tempo för de andra ponnysarna!)  än att gå i övertempo (storhäst tempo!)!  Så är sjukt stolt över ponnyn!! Dock lite synd att veta om 3-4 månader försvinner hon!! :(   
 
 
 
Idag blir det ett dressyr pass igen och min träningsverk från i Fredags har precis försvunnit!! Men igår blev det som sagt en ute tur med den söta ponnyn!! :)  Härligt att vara ute nu när det är så fint väder!! Måste passa på för snart ska de visst bli sämre igen "/
 
Gamal bild från en Jens träning på gulliga Tamira♥
 
 
Kraam Missfleur♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0