Kall eller Varm

Nu har jag Solat lite ! :D gud va härligt väder!! blir nog ingen vår i år... utan vinter och sedan sommar... fast det gör mig faktiskt inget ;) hehe Skulle kolla på film när jag solade men det gick inte blev för mörkt på skärmen då... :( men de blev att jag fortsätter läsa i den engelska boken 20 th CENTRY FASHION :D sjukt bra bok om man är intresserad av mode ;) annars är det lite bortkastad tid att läsa den... x'D Den handlar om hur Vogue var från början och så... det är spännande att se hur mycket allt har ändrats! på 191 så var det skandal om man rökte ex; på gatan eller hotel de som gjorde det trodde alla var skådespelare erkänn att det har ändrats GANSKA mycket från då till nu ;)
Igår frågade Milas mamma om jag kunde säga om hon var en kall eller varm person :D jätte roligt att kolla sånt men jag glömde bort att man också kan kolla på handleden ! Men om du inte vet om du är varm eller kall kan jag ge dig lite tips hur du kan kolla det ;D
  • Blont hår, ljus hy, blå ögon = iskall person
  • Brunt hår, mörk hy, bruna ögon = varm person
Men tyvärr är det inte så lätt att kolla om man är varm eller kall... För det finns Varma och Kalla bruna färger och man kan ha annan ögon färg osv... Men de är det lättaste om man är någon av dem att se det direkt men man kan kolla på handleden så ser man nästan direkt vad någon är, för man har blåa blodkärl (tror det heter så..) Och de kan man kolla om de har något gult i sig då är man åt det varma hållet... och om man inte har det så är man åt det kalla hållet.... det är det lättaste sättet att förklara det på och de flesta är faktiskt blandade alltså passar de i både varma OCH kalla färger :D som jag är blandade men lutar lite mer åt det kalla hållet ;)
Man brukar oftast inte ändra från att vara kall till att bli varm bara för att man färgar håret... Men det kan hända att man ändras om man blir jätte solbränd, färgar håret till en varm brun då kan man ändras från att vara varm till kall men man har ändå fortfarande de kalla i sig så då blir man blandad men kanske lutar mer åt det varma hållet... ;D
jag är också jätte dålig på att förklara med får hoppas att ni förstod lite av vad jag skrev ;)

Kraam Sara♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0